۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰

گزارش جلسه؛

آگهی‌هایی که صدای روابط عمومیهای ادارات لرستان را درآورد

آگهی‌هایی که صدای روابط عمومیهای ادارات لرستان را درآورد

خرم آباد - یکی از دستورکارهای جلسه شورای روابط عمومی های لرستان وضعیت انتشار رپورتاژ و آگهی در برخی نشریات استان بود تا حاضران در جلسه خواستار ساماندهی این حوزه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار لرستان و رئیس شورای روابط عمومی های لرستان صبح پنج شنبه در این جلسه به آسیب های موجود در بحث رپورتاژهای نشریات استان اشاره کرد و گفت: شیوه اطلاع رسانی به روش رپورتاژ در برخی موارد برای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان به یک آسیب بزرگ تبدیل شده است.

بهرام رشیدی نیا عنوان کرد: برخی از افرادی که در حوزه رسانه های مکتوب استان فعالیت می کنند بدون هماهنگی با مدیران روابط عمومی دستگاهها اقدام به انتشار آگهی کرده و سپس خواستار پرداخت هزینه های بالا برای این منظور هستند که این شیوه در هیچ نقطه ای از کشور رایج نیست.

وی با بیان این مطلب که هیچ استانی مانند لرستان وضعیت نابسامانی در حوزه انتشار رپورتاژ و آگهی ها در مطبوعات را ندارد افزود: ادامه این وضعیت هم برای حوزه رسانه ها و هم برای روابط عمومی ها یک آسیب جدی است لذا برای حل این مسئله بایستی همگی چاره اندیشی کنیم.

لزوم رفع نابسامانی در زمینه توزیع و چاپ رپورتاژ در نشریات

وی به ارائه راهکارهایی برای خروج از این وضعیت نابسامان اشاره کرد و بیان داشت: لازم است مطبوعات استان قبل از چاپ آگهی روابط عمومی دستگاهها را در جریان قرار دهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان اضافه کرد: روابط عمومی استانداری لرستان اقدام به تهیه فرمی کرده که در آن اطلاعات مربوط به هر نشریه، عنوان موضوع اداری، کیفیت فنی چاپ آگهی، مبلغ آگهی، امضاء نماینده رسمی هر نشریه، امضاء مدیر روابط عمومی استانداری و برخی آیتم های دیگر آورده شده است.

رشیدی نیا با اشاره به نبود بخش خصوصی قوی در استان و عدم پشتیبانی بخش خصوصی از نشریات لرستان گفت: حمایت از نشریات توسط دستگاههای دولتی روش مطلوب و پسندیده ای است ولی باید وضعیت در این زمینه ساماندهی شود.

وی افزود: در این راستا بایستی از راه حل هایی ساده استفاده و با همکاری تمامی روابط عمومی ها بتوان این نابسامانی ها را برطرف کرد و مطبوعات استان نیز بایستی برای خروج از این فضای هرج و مرج در حوزه رپورتاژ و آگهی تلاش کنند.

وی از روابط عمومی تمامی دستگاه های اجرایی خواست روشی مناسب برای واگذاری آگهی به مطبوعات استان طراحی کرده و آگهی ها را قبل از چاپ در قالب فرمی با دو امضاء مستند کرده تا مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

هزینه تبلیغ معادل هزینه اجرای پروژه

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری خرم آباد نیز در این جلسه تعداد رسانه های مکتوب محلی استان را فراوان دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه مطبوعات استان این است که یک فرد متولی چندین رسانه در استان است.

محمد جایدری با ذکر مثالی، مبلغ رپورتاژهای چاپ شده مربوط به یک پروژه شهرداری را تقریبا معادل هزینه های صرف شده برای افتتاح آن پروژه خواند و خواستار ساماندهی و نظارت متولیان در این زمینه شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اگر روابط عمومی شهرداری خرم آباد نسبت به واگذاری یک آگهی مناقصه به نشریه ای اقدام کند سایر نشریات نسبت به این قضیه شاکی خواهند شد.

جایدری ادامه داد: برای حل این مشکلات بایستی تبعاتی پرداخت شود و لازم است روابط عمومی ها پای این تبعات بایستند.

هزینه بالای انتشار آگهی های مناقصه

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان لرستان نیز گفت: برخی از فعالان رسانه ای در استان دارای چندین رسانه مکتوب هستند و وقتی در همایشی شرکت می کنند آگهی آن را در تمام رسانه های خود چاپ می کنند.

امرایی با بیان اینکه متاسفانه برخی از نشریات استان از کیفیت لازم برخوردار نیستند عنوان کرد: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از افزایش تعداد نشریات جلوگیری بعمل آورد.

وی هزینه بالای انتشار آگهی های مناقصه در برخی نشریات را نیز مورد اشاره قرار داد و خواستار نظارت هرچه بیشتر مسئولان امر در این زمینه شد.

مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان نیز گفت: برخی از نشریات موجود در استان در سطح شهرستان ها توزیع نمی شوند لذا اطلاع رسانی مناسبی از طریق آنها در خصوص مناقصه ها و آگهی های منتشر شده صورت نمی گیرد و این یکی دیگر از معضل های روابط عمومی های استان است.

قربانی در اینباره افزود: با توجه به اینکه این مناقصه ها توسط سازمان مرکزی در تهران رصد می شود به علت اطلاع رسانی ضعیف مناقصه ها و شکایت برخی پیمانکاران، این تفکر برای مرکز ایجاد می شود که ممکن است مسئول روابط عمومی دستگاه مربوطه با پیمانکار انتخاب شده زد و بند داشته است.

وی اضافه کرد: اگر نشریه ای مدعی است که گستره توزیع آن استانی بوده لازم است نشریه آنها در سراسر استان و نه تنها در شهرستان خرم آباد منتشر شود.

قربانی همچنین از مسئولان امر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواست روی قیمت رپروتاژها و آگهی های منتشر شده در نشریات استان نظارت داشته باشند.

مدیران استانی توجیه شوند

فرهاد ظهراب مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان لرستان نیز با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت انتشار رپورتاژ و آگهی ها در نشریات و مطبوعات استانی گفت: بایستی مدیران استانی را در این زمینه توجیه کرد چرا که مسئولان روابط عمومی ها در این باره توجیه هستند.

لزوم تولیدی بودن رپورتاژهای منتشر شده در مطبوعات محلی نیز از دیگر مسائلی بود که توسط روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان مطرح و تاکید شد که نباید نسبت به کپی برداری از روی خبرگزاری ها و تبدیل آن به رپورتاژ و آگهی اقدام شود.

کد خبر 2460651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha